// Erhvervsstyrelsen x EU

EU-midler ender hos dig og mig

Strategi // Koncept & idé // Design // Film // Copy

// Kampagnen

Vi skal lave en kampagne, der løfter kendskabet til EU-fondenes virke i Danmark i den brede danske befolkning - og som også gerne får folk til at anerkende effekten af fondenes investeringer i Danmark. Vi skal få dem til at forstå, at fondene skaber positive forandringer, der påvirker almindelige danskeres hverdag.

// Strategi

Strategien er at bringe EU-fondene tættere på danskerne ved at gøre det personligt og nærværende. Vi vil vise dem historierne om de mennesker, der har oplevet en positiv forandring takket være fondenes midler – så danskerne kan spejle sig i deres oplevelser og se, hvordan EU-fondene også gør en forskel i deres eget liv.

// Idé & koncept

En far, der pludselig har mere tid til sine børn, eller en ung mand, der har genfundet sit selvværd. Det, der måske starter som abstrakte beslutninger i Bruxelles, ender som noget helt håndgribeligt – som en kildetur på sofaen. Og netop dét var meningen hele tiden.

Play

Nanna kunne udleve sin iværksætterdrøm: “Jeg er taknemmelig for, at der var nogen, der greb mig og sagde: hey, du kan også lære at kode.”

Play

Jennie fik sin fortælling på plads: “Jeg blev stærkere på mine kernebudskaber, og nu kan jeg se virksomheden udvikle sig.”

Play

Tobias kom til at tro mere på sig selv: “Nu tror jeg på mig selv og det, jeg kan.”

Play

Gitte fik hverdagen til at hænge sammen: “Nu tror jeg på mig selv og det, jeg kan.”

Medie mix: Kampagnen foldede sig levende ud på eufonde.dk, skabte engagement på sociale medier og fangede opmærksomheden i bybilledet – en kombination, der sikrede, at budskabet nåede vidt og bredt.

// Kampagnen

Vi skal lave en kampagne, der løfter kendskabet til EU-fondenes virke i Danmark i den brede danske befolkning - og som også gerne får folk til at anerkende effekten af fondenes investeringer i Danmark. Vi skal få dem til at forstå, at fondene skaber positive forandringer, der påvirker almindelige danskeres hverdag.

// Strategi

Strategien er at bringe EU-fondene tættere på danskerne ved at gøre det personligt og nærværende. Vi vil vise dem historierne om de mennesker, der har oplevet en positiv forandring takket være fondenes midler – så danskerne kan spejle sig i deres oplevelser og se, hvordan EU-fondene også gør en forskel i deres eget liv.

// Idé & koncept

En far, der pludselig har mere tid til sine børn, eller en ung mand, der har genfundet sit selvværd. Det, der måske starter som abstrakte beslutninger i Bruxelles, ender som noget helt håndgribeligt – som en kildetur på sofaen. Og netop dét var meningen hele tiden.