Kontakt Jonas
JKS
Der er sket meget siden JKS i 1995 hjalp de første virksomheder med de første vikarer.
Nu 25 år efter findes der i Danmark en arbejdsstyrke på 120.000 mennesker, og i stedet for vikarer, taler vi nu om fleksible arbejdsløsninger.
En arbejdsstyrke, som flere og flere virksomheder tager til sig som værdifulde, fleksibel medarbejdere på linje med fastansatte. Alligevel ved vi, at vikarer ikke får den anerkendelse de fortjener.
Tidligt efter Covid-19 gjorde sin entré blev vi enige om, at JKS, som markedsleder, skulle tappe ind i debatten og få sat “vikarer” på dagsorden, som en arbejdsgruppe der bestemt (også) var værd at huske på løser værdifulde arbejds- og samfundsopgaver.
Timing is timing
Brifingen var at pege på vigtigheden af vikarernes bidrag til Danmarks samlede arbejdsindsats. Også i en speciel tid præget af usikkerhed for såvel arbejdsgiver som arbejdstager.
Give vikarer styrke, relevans og anerkendelse i en verden, der måske glemmer dem lidt.
Design, layout og stil & tone skulle ikke være vanlig JKS’sk, men have sin egen påfaldende identitet. Alt sammen med en timing og ordentlighed omkring Covid-19 og de konsekvenser, virussen har/havde af arbejdsmarkedsmæssige konsekvenser.
Teksten blev til i et samarbejde og et godt kendskab til JKS og JKS’ marked, gjorde opgaven til vores første udviklingssprint på Google Meet.
Vi låste os hurtigt fast på konceptet, og ud fra dét blev JKS præsenteret for fire kreative retninger. Sideløbende blev medieplanen forhandlet på plads med Børsen som det primære medie. JKS ønskede at blive udfordret – og den 22. maj blev den første annonce indrykket.