Finanssektorens Uddannelses-center
Finanssektorens Uddannelsescenter, der ligger i Skanderborg, laver kurser og uddannelsesforløb til ansatte i banksektoren og forsikringsbranchen. Det er en meget specifik og begrænset målgruppe på 35-40.000, og FUs ydelser er ikke interessante for andre end den.
FU henvendte sig med et ønske om at udbrede kendskabet til deres ydelser i målgruppen, for på sigt at kunne konvertere flere tilmeldinger til kurserne.
Konverteringer: Tilmelding til kurser
Vi anbefalede en annonceret kendskabskampagne på LinkedIn, da platformen er helt unik i forhold til at ramme lige præcis den målgruppe, der var relevant. Vi bruger så efterfølgende Facebook som retargeting platform, da vi her kan ramme folk oftere og i en anden sammenhæng.
Med et indholdsspor, der bestod af både video og testimonials fra tidligere kursusdeltagere, opnåede vi en dækning på målgruppen på 50% og en cost pr. videoview på blot. kr. 0,26.
Undervejs samlede vi løbende data på LinkedIn, og brugte den data til at lave nye målgrupper, der skulle bruges til et sideløbende konverteringsspor.
I løbet af de 12 måneder øgede vi soft conversions med 50% og reelle tilmeldinger med 25%