Kontakt Jonas
Aarhus Kommune
Aarhus Kommune har – som alle andre kommuner – fået til opgave at inddrive parkeringsafgifter. Det kan være nemmere sagt end gjort. Derfor hjalp vi med at skabe en fokuseret kampagne, der for få midler skilte sig ud fra mængden og startede samtaler hos målgruppen.
Kampagnen blev til i forlængelse af en kvalitativ indsigtsfase, hvor vi blandt andet gennem målgruppeinterviews fik en dyb forståelse for målgruppens behov og udfordringer.
Resultatet blev en opsigtsvækkende kampagne, der for få midler skabte store resultater.
Vi har en god og en dårlig nyhed
Målsætningen for kampagnen var at starte en samtale i øjenhøjde – både på Facebook og over telefonen samt at skabe trafik til kampagnesitet med mulighed for selv at igangsætte og styre sin afdragsordning.
Kampagnen blev rullet ud på Facebook, kommunens egne outdoor-standere og breve i e-boks. Med to pay offs “Få din p-bøde ud af verden” og “Vi er til at tale med”, fik kampagnen en skæv vinkel, så det ikke bare blev endnu en informationskampagne.
Den brede eksponering i byrummet og på Facebook kombineret med kampagnebreve direkte til målgruppen i e-boks viste sig at være en succes:
- Trafikken til kommunens digitale betalingsoverblik blev næsten tredoblet
- Antallet af afdragsaftaler blev næsten 10-doblet
- Antallet af opkald til kommunens opkrævningsenhed blev fordoblet